Policja

Chciała sprzedać telefon, straciła 12 tysięcy złotych

Region Sob. 17.05.2025 09:33:47
17
maj 2025

Oszustwo podczas sprzedaży towaru, to wciąż powszechna metoda dziania przestępców. W ten właśnie sposób 12 tysięcy złotych straciła 34-latka. Kobieta otrzymała link, dzięki niemu w szybki sposób miała dostać gotówkę. W efekcie to z jej konta sprawca wypłacił pieniądze. Apelujemy o rozwagę podczas transakcji on-line.

Rzeczywiście pokrzywdzona otrzymała emaila. Była przekonana, że jest to wiadomość systemowa z platformy sprzedażowej. Znalazła się tam informacja o kolejnym kroku, który pozwoli na wygenerowanie etykiety wysyłkowej i przekazaniu paczki. W wiadomości znajdował się link, w który zgłaszająca kliknęła. Wówczas została przekierowana na stronę, gdzie miała możliwość wyboru swojego banku. Po wyborze wpisała login i hasło. Nie zalogowała się jednak na konto, gdyż pojawiła się informacja o błędzie. Znalazła się tam również wiadomość o kontakcie w tej sprawie pracownika banku. I rzeczywiście po chwili zadzwonił mężczyzna, który instruował pokrzywdzoną co powinna dalej robić.

Twierdził, że kobieta powinna zalogować się na swoje konto za pomocą aplikacji bankowej. Poinformował ją również, że za chwilę będzie otrzymywała wiadomości o przyznanych punktach AED, które później będą przeliczone na polską walutę. Kobieta otrzymał dwie wiadomości, które zaakceptowała. Gdy spostrzegła, że jej stan konta maleje zamiast się zwiększać odrzuciła kolejne wiadomości. Kiedy zwróciła uwagę rozmówcy, ten rozłączył się.

Wówczas pokrzywdzona skontaktowała się z infolinią banku zabezpieczając konto przed kolejnymi wypłatami. Uzyskała też informację, iż sprawca wykonał dwa przelewy w obcej walucie, które wyniosły 12 tys. zł. Kobieta całą sprawę zgłosiła również na Policję. Teraz sprawcy szukają bialscy funkcjonariusze. Apelujemy o rozwagę podczas transakcji internetowych.

"Ograniczone zaufanie podczas zawierania transakcji on-line uchronią nas przed utratą pieniędzy. Pamiętaj! Linki wysyłane przez oszustów są łudząco podobne do prawdziwych stron. Nie powinniśmy także podawać danych dotyczących haseł do karty, kodów i loginu do bankowości internetowej. Oszust posiadając je może pozbawić nas wszystkich środków finansowych" - informuje nadkom. Barbara Salczyńska-Pyrchla z KMP Biała Podlaska.

0 komentarze

Podpisz komentarz. Wymagane od 5 do 100 znaków.
Wprowadź treść komentarza. Wymagane conajmniej 10 znaków.